Blog

Ik kwam tot de constatatie dat er een vrij groot verschil was tussen wat ik wenste te vertellen en wat gepercipieerd wordt of ontvangen is door de andere partij. De boodschappen komen [nu] sterker over naar de werknemers.

Hans de Jaeger, director Honda Motor Europe Logistics NV
Johanna Dumon •
“Dat heeft het tegenovergestelde effect”: experts over eerste speech van Vlaams minister-president Diependaele

Kersvers minister-…
Johanna Dumon •
Presentaties zijn voor veel mensen een bron van stress. Het gevoel van zenuwen, onzekerheid en angst zal de impact van je boodschap verminderen en je…
Johanna Dumon •
Spreken is niet iets wat we zomaar doen. Spreken heeft altijd een doel. Zo probeert de spreker het publiek te overtuigen, te informeren of te…
Johanna Dumon •
Dag 2: stillte wandeling - werken met patronen in relaties
Johanna Dumon •
Opleiding tot wandelcoach.
Elkaar aankijken in een coaching ruimte is niet altijd of niet bij iedereen de optimale manier om tot de kern te…
Johanna Dumon •
De betekenis van jouw communicatie is de feedback die je krijgt onafhankelijk van jouw intentie

“De overheid “communiceert niet goed.…
Johanna Dumon •
Krijg je ook zo’n vermoeiende stemmen door het spreken met mondmasker? Dat is heel normaal. Je stembanden doen een grotere inspanning. Bovendien…
Johanna Dumon •
Respect en verbinding. Die termen zullen we de komende tijd nog vaak horen. Iedereen hoopt echter dat het niet bij een veelbelovende aaneenrijging…
Johanna Dumon •
Jouw communicatie bepaalt voor een groot deel jouw gedrag. Door op een andere manier te gaan communiceren, kun jij jouw manier van kijken veranderen…
Johanna Dumon •
Een interessante opinie "OPINIE - De curve van de werkstress-epidemie afvlakken"
Johanna Dumon •
“Culture will eat strategy for breakfast” Welke manager, leider kent deze uitspraak van Peter Drucker nu niet?
Johanna Dumon •
Het post-corona tijdperk vraagt een doortastend post-crisisbeheer, zeker voor bedrijven. Organisaties moeten ingewikkelde evenwichtsoefeningen maken…
Johanna Dumon •
Wat zijn volgens u de grote verschillen tussen fysieke en virtuele communicatie? Het eerste waaraan mensen denken is de locatie. Waar u bij fysieke…
Johanna Dumon •
Tijden van lockdown, de onzekerheid die het Coronavirus met zich meebrengt, bezorgt de mensen onwennigheid en onrust. Het grootste deel van de Belgen…
Johanna Dumon •
Nog nooit ging de automatisering en digitalisering zo snel. Softskills worden daarom steeds belangrijker. Dagelijks zitten we uren online waardoor we…
Johanna Dumon •
COVID-19 wekt angst en paniek op bij werknemers en andere belanghebbenden. De enorme omvang van de uitbraak en de pure onvoorspelbaarheid maken voren…