Voor zorgverleners

Het belang van communicatie in het beroep van zorgverlener mag niet onderschat worden. Mensen vertrouwen of wantrouwen zorgverleners op basis van hun manier van communiceren. In een zorgverlenersberoep is er meestal een één-één relatie met de persoon aan wie zorgen verstrekt worden.

Bent u zorgverlener en/of bent u soms onzeker over de manier waarop u met de ander communiceert?

Vraagt u zich af op welke manier u het contact met uw gesprekspartner kunt vergroten?

Enkele voorbeeldberoepen:

  • kinesietherapeuten
  • verpleegkundigen
  • artsen
  • psychologen
  • diëtisten
  • ergotherapeuten
  • onthaalsecretariaat
  • sociaal assistenten

Niet enkel zorgverleners, maar eender wie die zich onzeker voelt over zijn communicatiewijze met de ander, eender wie kampt met stemoverbelasting, kan geholpen worden door uitspraak- en stemtraining bij In Balance.

Ik kwam tot de constatatie dat er een vrij groot verschil was tussen hetgene wat ik wenste te te vertellen en hetgeen wat gepercipieerd wordt of ontvangen is door de andere partij. De boodschappen komen [nu] sterker over naar de werknemers.

Hans de Jaeger, director Honda Motor Europe Logistics NV