Voor zorgverleners

Het belang van communicatie in het beroep van zorgverlener mag niet onderschat worden. Mensen vertrouwen of wantrouwen zorgverleners op basis van hun manier van communiceren. In een zorgverlenersberoep is er meestal een één-één relatie met de persoon aan wie zorgen verstrekt worden.

Bent u zorgverlener en/of bent u soms onzeker over de manier waarop u met de ander communiceert?

Vraagt u zich af op welke manier u het contact met uw gesprekspartner kunt vergroten?

Enkele voorbeeldberoepen:

  • kinesietherapeuten
  • verpleegkundigen
  • artsen
  • psychologen
  • diëtisten
  • ergotherapeuten
  • onthaalsecretariaat
  • sociaal assistenten

Niet enkel zorgverleners, maar eender wie die zich onzeker voelt over zijn communicatiewijze met de ander, eender wie kampt met stemoverbelasting, kan geholpen worden door uitspraak- en stemtraining bij In Balance.

De aanpak is helemaal anders; er wordt constructief gewerkt. Je vertrekt vanuit jouw sterke kanten. Je mindere kanten worden benoemd, maar worden niet extra in de kijker gezet. Zo wordt er gebouwd op die minder goede kanten om die naar een hoger niveau te tillen, en omgekeerd, om je sterke kanten nog uit te vergroten.

Naam, functie