Voor zorgverleners

Het belang van communicatie in het beroep van zorgverlener mag niet onderschat worden. Mensen vertrouwen of wantrouwen zorgverleners op basis van hun manier van communiceren. In een zorgverlenersberoep is er meestal een één-één relatie met de persoon aan wie zorgen verstrekt worden.

Bent u zorgverlener en/of bent u soms onzeker over de manier waarop u met de ander communiceert?

Vraagt u zich af op welke manier u het contact met uw gesprekspartner kunt vergroten?

Enkele voorbeeldberoepen:

  • kinesietherapeuten
  • verpleegkundigen
  • artsen
  • psychologen
  • diëtisten
  • ergotherapeuten
  • onthaalsecretariaat
  • sociaal assistenten

Niet enkel zorgverleners, maar eender wie die zich onzeker voelt over zijn communicatiewijze met de ander, eender wie kampt met stemoverbelasting, kan geholpen worden door uitspraak- en stemtraining bij In Balance.

Ik ben aangenaam verrast door de persoonlijke aanpak. Tijdens de lessen wordt gewerkt met eigen cases. Je kan problemen die je in het dagdagelijkse leven mee te maken hebt aanbrengen, en daar wordt concreet op geoefend. Er wordt advies op maat gegeven. Er wordt heel flexibele les gegeven.

dr. An Van Den Bulcke, Senior Business Developer Universiteit Gent